• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Menu
    • Over Laura
    • Boeken
    • Korte verhalen
    • Boekenlegger Ivelle
    • Contact
    • Recensies
    • Fanart
    • Podcast
    • Workshop of gastles
    • Webshop
      • Bookstagram Kaarten
      • Inspiratie Kaarten voor schrijvers
      • Boekenleggers

  • E-mail
  • Facebook
  • Instagram

Een wat?

13 juni 2019Nieuws0

In 1 zin: een street team helpt een auteur zijn of haar boek te promoten, op sociale media & real life.

Nu klinkt dat misschien als een veredeld baantje als propper voor een foute club in Lloret de Mar, maar dat is wat het zeker niet is! Een street team is vooral een team, een samenwerking tussen de auteur en de fanatieke lezers.

Een auteur kan zelf dagelijks roepen dat mensen zijn of haar boek moeten kopen en lezen, (wat ze dan waarschijnlijk juist niet gaan doen, want HOE irritant is het als een auteur dat constant doet?!) maar als andere lezers het aanbevelen zullen ze minstens geïnteresseerd raken. Nieuwe lezers willen weten wat anderen van het boek vinden –Goodreads is niet voor niets zo populair – en dus willen ze het van jou weten.

Denk even aan het laatste boek dat je gekocht hebt. Hoe wist je dat het bestond? Heeft een vriend of vriendin het aan je aangeraden? Heb je er iets over gezien of gelezen op Instagram? Of misschien is het dat ene boek waar iedereen het over lijkt te hebben. Dat is de magie van mond-op-mond reclame en nog steeds de allersterkte vorm van marketing die er bestaat.

Maar een street team is meer dan alleen / gaat verder dan aanbevelingen en promotie maken. Zij…

  • Hypen de release van het boek.
  • Schrijven boekrecensies  en laten reviews achter op websites zoals Goodreads, Bol.com, etc.
  • Delen links, afbeeldingen en/of andere inhoud die met het boek te maken met potentiële lezers.
  • Interviewen de auteur op zijn/haar boekenblog.
  • Moedigen anderen aan deel te nemen aan give-aways.
  • Gebruiken een specifieke hashtag voor het boek en/of de boekpresentatie om er aandacht op te vestigen.
  • Zijn een ‘fan’ van het boek en de auteur.
  • Bevelen het boek aan, aan zowel aan potentiele lezers als aan mensen in hun naaste omgeving zoals familie, vrienden, klasgenoten en/of collega’s.
  • Brainstormen met de auteur over marketing rondom de boeklancering.
  • Bieden hulp bij het coördineren van real-life activiteiten zoals een boekpresentatie of signeersessie.
  • Geven feedback over het plot, personages, namen, titel, worldbuilding etc. van komende boek(en)
  • Noemen van het boek op sociale media en andere relevante platforms.
  • Plaatsen en delen Foto’s van het boek op social media
  • Voegen het boek toe aan hun want-to-read Goodreads lijst

Uiteraard staat daar – naast eeuwige dankbaarheid van de auteur – ook wat tegenover. Zo komt het team samen in een eigen, besloten Facebook groep, hoor je het laatste nieuws als eerste, kan je meedoen aan exclusieve give-aways, krijg je gratis swag en/of #bookstagram goodies en nog meer van dat soort fijne dingen!

Nu voel je het na al deze info vast al wel aankomen… ik wil een eigen street team samenstellen! En geloof me: ik heb jullie hulp meteen al nodig (iets met de naam van een personage in het vervolg op ‘Als de nacht eindigt’ waar ik nu mee bezig ben)

Lijkt het je leuk me te helpen en met me samen te werken? Stuur me dan even een berichtje via mijn website!

Vorig bericht: « COVER REVEAL!
Volgend bericht: Chat met: Melanie »
•TUSSEN TWEE VUREN :: MEDEDELINGEN • • Door •TUSSEN TWEE VUREN :: MEDEDELINGEN •
•
Door enorme drukte bij de uitgeverij is de release van Tussen twee vuren helaas een maand opgeschoven. Dit betekent dat het boek niet vanaf eind september, maar vanaf eind oktober verkrijgbaar zal zijn. 
•
Dit betekent ook dat de boekpresentatie een aantal weken opschuift, namelijk naar vrijdagavond 4 november 2022. De officiele uitnodiging kun je nu al zien op mijn website. *link in bio* Er zal taart zijn & een interactieve Disneyworld quiz mét prijzen!😎 Ik hoop dat je erbij bent, dan maken we er een feestje van!
•
En heel leuk: de komende tijd komen er nog een paar hele toffe acties aan, die jullie hopelijk nog nieuwsgieriger maken naar het boek 😇
02.08 • De Tweede • Als de morgen begint Appre 02.08 • De Tweede • Als de morgen begint Appreciation Post ☀️⁣
•⁣
‘Dus vandaag, op de Tweede: sta niet stil. Koester alles wat je hebt verkregen. En laat dezelfde handen die je gedragen en gevormd hebben, je vooruit duwen.’ - Morrissey⁣
•⁣
Artwork: @blueillusionart ⁣
Bookstagram foto’s: @valeriesboekenwereld @lottevandennoort_auteur 
•⁣
#alsdemorgenbegint
Name the @disney movie #18 🏝#disney Name the @disney movie #18 🏝#disney
1 year • 12 months • 365 days of Marvel ❤️ 1 year • 12 months • 365 days of Marvel ❤️ #dogsofinstagram
• • BREAKING NEWS •• ⁣ •⁣ OMG. Ik st • • BREAKING NEWS •• ⁣
•⁣
OMG. Ik sta in het weekend van 19 & 20 november op Dutch Comic Con in Utrecht! 🤩 Met een stapel exemplaren van Tussen twee vuren natuurlijk, om die te verkopen & te signeren. HOE COOL IS DAT?! ⁣
•⁣
Kaarten voor @dutchcomiccon gaan op 15 augustus aanstaande in de verkoop (12 augustus voor Early Birds!) Als je gaat, kom dan zeker even een praatje maken, vind ik leuk! 😊⁣
•⁣
#dutchcomiccon #tussentweevuren
Name the #Disney movie #17 🌟 Name the #Disney movie #17 🌟
Shout out to some of my fellow Dutch authors! Your Shout out to some of my fellow Dutch authors! Your books deserve this love! 🤗 #bookstagram
HAPPY DOLE WHIP DAY! • Happy wat? 😅 Dole Whip HAPPY DOLE WHIP DAY!
•
Happy wat? 😅 Dole Whip is een klassieke en immens populaire (overigens volledig terecht) Disney snack! Het is zuivelvrij ananas softijs, zoet en fris tegelijk. I FREAKIN’ LOVE IT! 😍 Je kunt Dole Whip ook bestellen als float - mijn fave & te zien op de foto - gemixt met vanille ijs en op ananassap. In het najaar ga ik weer naar Disney World en kan NIET WACHTEN deze weer te proeven🤤
•
FUN FACT: Dole Whip speelt een bijzondere rol in Tussen twee vuren 😏 #ikdieprobeertgeenspoilerswegtegeven 😆
Copyright © 2022 · · Hearten Made ⟡
  • English